Pondělí, 9 prosince, 2024

/

Bugatti Veyron Grand Sport: Renovace a stopa

Od Jakub Jesenská Naposledy aktualizované srp 23, 2021
Francouzská automobilka Bugatti realizovala důkladnou renovaci svého prvního modelu Veyron 16.4 Grand Sport 2.1. Pozoruhodný exemplář, který navrhl slovenský designér Jozef Kabaň, prezentuje možnosti restauračního programu La Maison Pur Sang.

Bugatti představilo svůj program La Maison Pur Sang na loňské akci Rétromobile. V rámci něj nabízí renovace všech svých vozidel. Prototyp Veyronu Grand Sport s označením 2.1 měl premiéru na přehlídce elegance v americkém Pebble Beach v roce 2008. Tento kus procestoval celý svět a lákal potenciální klienty ke koupi.

Vozidlo s neoficiálním označením 2.1 má stříbrný metalický lak a interiér čalouněný v hnědé koňakové kůži. Tento hyperšportiak nebyl nikdy přihlášen k provozu, přičemž o jeho nedávné historii není příliš mnoho dostupných informací. Přesto ho Bugatti získalo v roce 2020. Na své základně v Molseime automobilka realizovala důkladné rozebrání, renovaci a poskládání,

Nový Veyron kompletně prelakovali a změnili mu čalounění, ale současně dostal i nový středový panel interiéru podle původní konfigurace. Bugatti Veyron je dodnes slavný model a třetí nejvýkonnější sériově vyráběný osobní automobil na světě. Vozidlo v první verzi představili poprvé v roce 2005 a ve stejné sezóně překonalo rychlostní rekord 407,16 km / h.

Jeho design vytvořil Slovák Kabaň a stal se díky tomu světoznámým a vyhledávaným designérem. Verze označovaná jako Grand Sport vznikla v roce 2008 a má navíc odnímatelnou střechu. Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport 2.1 původně plnil funkci prezentačního vozidla samotné automobilky.