Pondělí, 9 prosince, 2024

/

4 typy garážových vrat aneb jak vybrat to pravé řešení?

Svět garážových vrat nabízí obrovské množství variant, ve kterých se můžeme lehce ztratit. Aby k takové situaci nedošlo, přinášíme přehled možných řešení, ze kterých bude snadnější vybírat to nejvhodnější právě pro vás.

Sekční vrata nepotřebují příliš prostoru

Sekční vrata patří mezi nejrozšířenější variantu, která se mezi majiteli těší velké oblibě. Tento typ vrat zabírá pouze místo u stropu a nejčastěji je vyroben z ocelového plechu. Jednotlivé lamely se vysouvají nahoru pomocí kolejnic a můžete je otevírat jak ručně, tak i na dálkové ovládání.

Rolovací vrata pro malé garáže

Pokud nemáte příliš prostoru a disponujete pouze malou garáží, rolovací vrata jsou pro vás to pravé. Vrata jsou sestavena z hliníkových lamel, které se rolují na válec u stropu samotné garáže. Tento typ je ale celkem jednoduše dostupný pro zloděje, proto je dobré zvážit zavedení bezpečnostních prvků. I zde je možné vybrat pohon garážových vrat o různé síle, která je závislá na ploše a váze vrat.

Výklopná vrata pro nejnižší budget

Výklopná garážová vrata bývají nejlevnější variantou, která se ale příliš nehodí v situaci, kdy je otevírání garáže přímo na ulici. Pokud ale máte vrata umístěna uvnitř pozemku, je nutné, aby před nimi nic nebylo. Pro lepší praktickou stránku tohoto řešení můžete přidat i menší dveře, které využijete pro případ, že potřebujete pouze vejít do garáže a není nutné je celé vyklopit.

Křídlová vrata s dlouhou životností

Klasická křídlová varianta nebývá už tak běžná, zejména pro otevírání přímo na ulici. Stejně jako ta výklopná potřebují totiž dost místa. Výhodou je ale fakt, že uvnitř nezabírají žádný prostor, proto jsou ideálním řešením pro malé garáže.

Ať už jste vybrali sekční nebo třeba křídlovou variantu, nezapomínejte na dobré zabezpečení či výhodnou pojistku. Nikdy si totiž nemůžete být jistí, že vás po návratu domů nebude čekat nepříjemné překvapení v podobě zničených či vykradených vrat.

Předchozí článek
E-commerce: jak získat vracející se zákazníky pro váš e-shop?
Další článek