Pondělí, 9 prosince, 2024

/

McLaren Speedtail Albert: Unikátní lakování

Nejen Einstein se jmenoval Albert. Jméno Albert dostal i nový supersporty McLaren Speedtail. Zmíněný název odkazuje na speciální proces lakování, který trval dvanáct týdnů. Výsledkem je dokonalé extrémně aerodynamické proudění vzduchu kolem vozidla.

Přesně před rokem začala britská automobilka McLaren testovat první Speedtail. Divize MSO (McLaren Special Operations) se doslova vyhrála s hybridním sportovním automobilem v limitované edici, který dostal k prvnímu výročí speciální lak. Celkově vznikne vozidel McLaren Speedtail jen 106 exemplářů, přičemž Albert je prvním z nich.

Původní prototyp vozidla z roku 2018 vznikl proto, aby bylo možné ověřit umístění centrálního sedadla řidiče, které je i při sportovních vozidlech velmi neobvyklé. Řešení se osvědčilo a přijít má na řadu nyní omezený počet vyrobených kusů. Albert je však pozoruhodný nejen díky designovému jazyku exteriéru a třímístným interiéru.

Důvodem je zejména unikátní lakování, které vznikalo s pomocí aplikace vinylových pásek, které simulují proudění vzduchu za jízdy vozidla. Barevnost laku pak odkazuje na úspěchy automobilky v seriálu závodů Formule 1. Pod kapotou najdeme hybridní motor s výkonem 1070 koňských sil, díky kterému může vozidlo jezdit až rychlostí 402 km / h.

Albert se však v historii McLarenu jmenovali již testovací monoposty McLaren F1 v roce 1992. Název dostaly zkrátka podle toho, že prostory, kde vznikaly, byly v ulici Albert Drive v anglickém Wokingu. Zatímco testovací verze Speedtailu měla podobný vzhled díky neuhlazené vinylové fólii, v případě tohoto kousku je to samozřejmě důsledné lakování. Členem týmu MSO trvalo celé čtvrtletí, než vozidlo dostali do současné podoby.

Podle oficiálních zdrojů z britské automobilky byla práce rozdělena na tři části. Dva týdny trvaly přípravy a maskování, šest týdnů potom samotné malování a lakování. Zůstávají čtyři týdny všechno schlo a znovu se sestavovalo. Veškeré práce přitom musely probíhat na již sestaveném autě, protože bylo nutné zajistit, aby na sebe linie navazovaly a sporťák vypadal co nejlépe.

Inženýři pro tento projekt zvolili barvy stříbrnou Magnesium a šedou Ueno. Ta stříbrná je lakem, ve kterém byl poprvé představen McLaren F1, a šedá zase zdobila vítězný McLaren F1 GTR v Le Mans v roce 1995. Model Speedtail má pod kapotou čtyřlitrový motor V8 se dvěma turbodmychadly a hybridní technologií. To zajišťuje, že aerodynamický sporťák má zmíněný výkon 1070 koňských sil.