Čtvrtek, 8 prosince, 2022

/

Jak se dostat do formy v pěti krocích

Chcete podpořit své zdraví, zvýšit fyzickou kondici a získat vysněné tělo? Poradíme vám, jak se dostat do formy, a to v pěti jednoduchých krocích. Začněte už dnes a neodkládejte cvičení na zítra.

1) Pokud jste nikdy necvičili a začínáte úplně od nuly, bude potřeba, abyste si vytvořili návyk. Možná už jste někde slyšeli nebo četli, jak dlouho trvá vytvořit takový návyk. Je to zhruba 28 až 30 dnů. Pokud budete pravidelně cvičit po tuto dobu, může se stát, že po měsíci vám cvičení bude opravdu chybět a vy budete mít pocit, že jej potřebujete. Ať už pro lepší pocity, podporu svého zdraví nebo stálé zlepšování fyzické kondice. Ideální způsob, jak cvičit pravidelně je členství ve fitness klubu. To vás rychle a jednoduše motivuje udělat si každý den čas jen sami pro sebe a naplánovat si trénink.

2) Je dobré znát své tělo. Zkuste se nejdříve poradit s trenérem, jaké cviky jsou pro vás shodné. Trenér by vám měl také poradit, zda začít s posilováním nebo vyzkoušet sálové lekce. Z nich si můžete vybrat například oblíbený spinning, ale také H.E.A.T program nebo lekce jógy. Nikdy nepřeceňujte své možnosti a začínejte vždy zlehka. Postupně můžete přidávat počet opakování jednotlivých cviků i jejich obtížnost.

3) Nezapomínejte na přirozený pohyb, kterým je například chůze. Naplánujte si pěší cestu do fitness klubu a můžete to brát jako část samotného cvičení. Před každou sálovou lekcí, ale také před posilováním ve fitku se protáhněte a nezapomínejte ani na závěrečný strečink. Využijte také efektivního spalování v kardio zóně. Vyzkoušejte cvičení na rotopedu nebo na oblíbeném eliptickém trenažéru nebo běžeckém páse.

4) Skvělých výsledků dosáhnete jen bez výmluv. Nevymlouvejte se na špatné počasí, cvičit ve fitness klubu můžete i v dešti nebo klidně, když venku sněží. Nevymlouvejte se ani na nedostatek času a zacvičte si ráno před prací nebo odpoledne po ní. Uvidíte, že i když jste z práce psychicky unavení, cvičení vám dobije energii a vy se budete domů k rodině vracet s úsměvem a lepší náladou.

5) Najděte si vhodnou motivaci, díky které u cvičení vydržíte. Může to být plánovaná obměna šatníku, koupení nových plavek nebo třeba touha vypadat skvěle na svatbě, školním srazu či jiné společenské události. Skvělou motivací pro vás bude i cvičení s kamarádkou nebo se svým protějškem.

Předchozí článekOtevřít okno pro čistý vzduch v provozech nestačí
Další článekDárky pro ženy vašeho života aneb co pořídit, když vám došly nápady