Pátek, 26 dubna, 2024

/

E-commerce: jak získat vracející se zákazníky pro váš e-shop?

Věrní zákazníci jsou důležití pro každou firmu, a to platí dvojnásob pro e-commerce. Je daleko snazší a levnější přesvědčit k nákupu někoho, kdo už s vámi má zkušenost než se snažit neustále zaujmout nové zákazníky. Abyste si však stávající zákazníky udrželi, musíte vědět, jak jim poskytnout co nejlepší zákaznickou zkušenost.

Využijte email marketing

Stále platí, že email marketing poskytuje jednu z největších návratností (ROI). Svůj email newsletter můžete využít pro navázání blízkého vztahu se zákazníky a zvýšit tak jejich loajálnost.

Jakmile si zákazník něco koupí ve vašem e-shopu, pošlete jim děkovný email. Průběžně jim navíc můžete posílat speciální nabídky, a tím je opět inspirovat k nákupu.

Neposílejte však jen generické emaily se slevovými kupóny. Využijte personalizace a také segmentujte své odběratele podle jejich zájmů, potřeb a nákupní historie.

Prezentujte se na sociálních sítích

Ačkoliv váš email newsletter je jeden z nejlepších způsobů, jak se zákazníky komunikovat, můžete ke stejnému účelu využít sociální sítě.

Odpovídejte na otázky a komentáře, upozorňujte na novinky, speciální nabídky, sdílejte užitečný obsah, pořádejte ankety apod.

Poskytujte přidanou hodnotu

Vždy se snažte své zákazníky mile překvapit nadstandardním servisem a přístupem. Můžete například poskytovat:

·        expresní doručení

·        rychlé vyřízení reklamací

·        zdarma dárky k nákupu

·        poštovné zdarma při nákupu za X Kč atd.

Vždy dodržte své sliby a informujte své zákazníky, pokud dojde k jakémukoliv problému s doručením apod.

Pro získání věrných zákazníků také hrají významnou roli ceny. Podle Exploding Topics 62 % celosvětových zákazníků uvedlo, že cena je důležitá proto, aby zůstali dané značce věrní.

Vracející se zákazníci většinou utratí více než ti noví, je daleko snazší inspirovat je k nákupu, a navíc mohou váš e-shop doporučit svým známým.  Snažte se tedy pro každého zákazníka udělat maximum, aby se k vám rád vracel.

Předchozí článek
Proč a kam investovat aneb 3 tipy, jak se neztratit ve světě financí
Další článek
4 typy garážových vrat aneb jak vybrat to pravé řešení?